Fyra

Jag har inte medvetet väntat med att skriva om honom. Det bara blev så att han hamnade nästan vid finalen. Och det kanske helt enkelt är så att man sparar bland det bästa till sist. Och för mig är han bland det bästa. Minst sagt.

Han är lång. Och fräknig. Hans hår skiftar i guld. Och jag har ärvt hans långa armar. Och långa ben. Har även ärvt hans fötter. Främst hans långa tår. Och jag ogillar mina tår. De måste vara de längsta man kan tänka sig. (Oklart varför jag tar upp det här med mina tår. Ni kommer ju inte kunna tänka på annat ifall ni skulle få se mig barfota.)

Han är kanske den snällaste jag har i min närhet. Han ställer ALLTID upp. Han är den som har hämtat min son de dagar jag har jobbat sent. (Och även hämtat mig de gånger jag slagit klackarna i taket lite för mycket på gymnasiet.) Och det har betytt mycket. Mer än jag kan förklara.

Och han är musikalisk. Har alltid varit. Han kan det här med noter. Och med att spela nåt litet instrument. När jag var yngre var jag stolt över att han spelade i ett dansband. Att han satt vid trummorna varje midsommarafton vid midsommarfirandet vid Sandstugan. Och hur jag buggade med nån tjejkompis tills de spelat färdigt.

Och det här är min kärleksförklaring till dig pappa. Du betyder mycket för mig. Och för min son. Ni två har något speciellt. Och det är jag väldigt glad för. Jag hoppas verkligen han kommer ta moppen ut till dig sen. Eller cykeln. Och ni kan spela Finns i sjön. Eller hugga ved på landet. Eller så kan han lära dig göra tricks på cykeln.

Det vore nåt.

One thought on “Fyra

  1. Blir lite smått bekymrad när jag tolkar dina senaste rubriker som någon slags nedräkning (till att sluta blogga?). Du vet väl att du inte kan sluta skriva nu, det är du alldeles för bra på för att ge upp. Och det ska sägas att Din blogg har legat i toppen på mina favoriter sen jag hittade hit 🙂

Kommentera

