Fem

”Alltså jag tränar ju bara för att se bra ut naken. Vill ju liksom inte gå omkring på stranden i sommar och känna mig obekväm. Fast egentligen har jag inte tid att träna. Det går liksom alldeles för mycket bra program på tv.”

De där orden är inte mina. De där orden har jag hittat på. Som ett exempel. Orden liksom kom till mig. Som ett sändebud från ovan. Men faktum är att jag är helt övertygad om att de där orden tillhör någon liten människa.

Och det är okej. Vi är alla olika. Alltså har vi också olika tankar. Men mina tankar kring träning är liksom inte att ”jag tränar för att se bra ut naken och för att jag ska kunna strutta omkring på stranden och visa upp mina triceps.”

Jag tränar för att må bra. För att bli piggare. Starkare. Smidigare. För att min kropp ska orka hela vägen till Nangijala. Helt enkelt. Det är inte svårare än så.

Och jag behöver inte träna i det senaste från Helly Hansen. (Har dock förstått vikten av att ha bra löparskor.) Jag måste inte ha mascara när jag tränar. Och jag har hittills klarat mig bra utan ”mobilhållare som man har sådär lite på armen” när jag springer.

En sak jag dock inte klarar mig utan när jag tränar är hårsnodd. Att träna med utsläppt hår skulle ju vara som att vara med i en reklam för Wella. Alternativt som att vara med i musikvideon för ”Fångad av en stormvind.” Och det vill man sannerligen inte.

One thought on “Fem

  1. Hallå! Om du ser ut som Wellareklam med träning utan snodd så är jag avundsjuk på ditt hår 😉
    Förövrigt så kan jag säga att jag fick en sådan där ”sätta-fast-på-armen” nu när jag fyllde sist och jag har fortfarande inte fattat hur den ska sitta 😉

Kommentera

