Sex

Om 38 dagar åker jag till Zakyntos. Jag, min son, mamma, pappa, storebror, storebrors fru, deras två barn, lillasyster, lillasysters man, deras två barn, lillebror, lillebrors son, lillebror och lillebrors flickvän. Och när jag har räknat in alla så får jag det till 16 personer. Ett halvt flygplan skulle man kunna säga.

Och givetvis måste vi se till att ha likadana t-shirtar. Eller iallafall likadana armband. Så att alla ser att vi hör ihop. Lite som ett fotbollslag. Eller nån hemlig klubb. Eller nåt.

Och jag tänker att det här kommer att bli den bästa sällskapsresan någonsin. Och jag kommer givetvis känna mig som Stig-Helmer i ett par shorts. Det har jag alltid gjort. Kombon långa ben och shorts gör att jag känner mig som Stig-Helmer. Så är det bara.

Och för att matcha mina shorts så tänkte jag köpa en hatt. Så jädra Brokeback Mountain. Men jag tänker att känner man sig redan som Stig-Helmer så kan man lika gärna ta på sig nån typ av stråhatt. Och låtsas som att det är det mest självklara valet i livet.

En tanke är ju att vi alla går omkring i stråhatt. Lite som ett gäng hipsters på söder. Fast på Zakyntos. Då behöver jag inte känna mig ensam. Och dessutom ser alla att vi hör ihop. Och sen utmanar vi personalen på hotellet i fotboll.

Det vore nåt.

Kommentera

