Nio

Jag är 35 år. Fyller 36 år i september om vi ska vara petiga. Och varje gång jag sover själv hemma så måste jag titta under sängen innan jag somnar. Låt oss nu diskutera detta i smågrupper.

Jag minns inte hur gammal jag var. Men jag var liten. Och bodde hemma. Och av någon anledning så började jag titta under sängen. Precis efter att jag lagt mig så hängde jag mig över sängkanten. Och om jag inte gjorde det så kunde jag inte somna. Och det där har liksom hängt kvar.

Och jag vet fortfarande inte vad jag tror eventuellt ska ligga under sängen. Ett spöke, ett monster, en spindel eller en knivmördare. Och vad skulle jag isåfall göra om det faktiskt var så att jag hängde mig över sängkanten. Och sen mötte en knivmördares blick. (Fatta skräcken.)

För det är ju inte så troligt att det skulle ligga en knivmördare under min säng. Inte ett spöke heller. Det mest troliga är att det ligger en dammråtta under sängen. Och dammråttor är sannerligen inget att vara rädd för.

Så det kanske helt enkelt är dags för mig att sluta hänga mig över sängkanten. Jag fyller ju trots allt 36 år. Och då räknas man som vuxen. Och alla vet ju att vuxna aldrig sover med lampan tänd. Eller hänger sig över någon sängkant för att titta efter knivmördare.

Herregud nej.

Kommentera

