Tio

”Om man tar in den här uppe. Och gör en drapering i sidan. Och du ska helst ha högklackat. Stort armband. Och värsta håruppsättningen. Då kan den här klänningen bli ganska bra.”

Jag kände mig som Askungen. Minus alla 46 möss som sprang omkring och drog i min klänning. Nu var det bara en liten människa som sprang omkring. Nålade. Drog tyg i sidan. Och bad mig vända mig om sjuhundraelva ggr.

Och jag vet. Jag gillar inte pärlor, stenar och jox. Gillar inte rysch pysch, fransar och stora mönster i fyra nyanser av rosa. Jag gillar det enkla. Stilrena. Utan en massa trams.

Och jag tänker inte ha högklackat. Jag är redan så lång så att det räcker och blir över. Lovar dock att försöka hitta en sko som inte är av tyg. Och det står Converse på.

Så nu ber vi alla en tyst bön för att klänningen jag köpte förra året, och aldrig i hela mitt liv har använt, ska kunna fixas till så att jag har något att ta på mig på min systers bröllop. Tack på förhand.

Kommentera

