Gullhöna hjärta delfin

”Jag tycker du ska följa henne. Hon kanske rentav är den roligaste i mitt flöde”. Och jag följde rådet jag fick. Började följa henne på Twitter. Och ja. Det var kärlek vid första ögonkastet. På ett helt vänskapligt plan förstås. Och kanske lite kosmiskt.

Och hon har humor. Vi skrattar mycket när vi ses. Eller när vi skriver meddelanden till varandra. Ett sånt där skratt som kommer ända ifrån tårna. Och som känns i hela magen. Och liksom inte vill sluta. Det är lite som att ligga i en trädkoja. I en hög med Starlets. Och fnittra så att våra Hubba bubba flyger ur munnen. Och hamnar nere på gräsmattan.

Och det gör ingenting att vi är en aningens olika. Att hon gillar musik där han som sjunger låter väldigt arg. Och att jag gillar Allsång på Skansen. Eller att hon måste ha kaffe varje morgon. Och att jag ibland yogar i skenet av ett värmeljus. Det gör absolut ingenting. För vi kompletterar varandra. På ett helt självklart sätt.

Och att vi dessutom skickade EXAKT likadan julklapp till varandra. På EXAKT samma dag. Och att vi dessutom skrev på nästan EXAKT likadant papper. Och skrev nästan EXAKT samma sak. Gör att jag har förstått att det är något speciellt med den här människan. Vi kanske helt enkelt är soulmates.

Det här är min kärleksförklaring till dig Cissi. Du är min finaste delfin. På riktigt.

Kommentera

