Klistra hit och klistra dit

”Skriv endast ett hjärta i din statusuppdatering och dela inlägget. Det är beräknat att 93% inte kommer att göra det. Är du en av de 7% som vågar gå emot strömmen?”

Alltså. Alla dessa kedjegrejer som dyker upp. Alla dessa hjärtan som ska klistras in. Inlägg som ska delas så att alla ska se. Alla visdomsord som ska spridas som en löpeld över hela världen.

Och jag erkänner. Jag är en av de där 93% som inte skickar kedjegrejer vidare. Jag är en av dem som sabbar för hela kedjan. Jag är en av dem som ger blanka fan i hjärtan som ska klistras in.

Och jag bryr mig inte om visdomsord om livet som ska delas till alla kvinnor. För att stödja någon cancerforskning. Jag tycker man kan skänka pengar till cancerforskning istället för att stödja. Är ganska säker på att ett hjärta i en statusuppdatering inte botar någon cancer.

Och om ni gillar det här inlägget. Skriv endast ett hjärta som kommentar. Eller dela inlägget. Som en löpeld över hela världen. Då kommer ni till himlen. Och har änglavakt hela livet.

Ungefär så.

One thought on “Klistra hit och klistra dit

Kommentera

