Ett gäng ord och några glas rödvin

Jag dricker sällan. Har aldrig varit någon som absolut måste ha ett glas vin varje fredag. För annars kanske jag dör. Måste däremot ha mina salta bomber med pulver varje lördag. Annars vet jag inte vad som händer.

Och ikväll är faktiskt en fredag då jag druckit lite rödvin. Och jag kan bara konstatera att jag hädanefter ska jag skriva mitt inlägg INNAN jag dricker något alkoholhaltigt.

För orden fanns inte alls. De virvlade helt enkelt runt på nån finlandsfärja med största discokulan i taket. Och jag satt i soffan. Och Hemlige Arne-fnissade åt det mesta faktiskt. Verkligen en bra kombo.

Jag fick helt enkelt ta mig till det där dansgolvet. Slänga min väska in i mitten. Och försöka få fatt på det där orden. Det där orden som ena sekunden hade tequilarace i baren. Och andra sekunden dansade nån slags ”we are all the winners” dans. All over the place.

”Alle man på däck!” ropade jag plötsligt. Alla ord stannade upp. Och på tre sekunder var vi samlade ute på ett halt däck.

”Nu skärper vi oss. Vi får till det här inlägget. Och sen kan ni fortsätta dricka tequila och dansa hela natten lång. Och jag kan gå och lägga mig. Innan jag somnar i soffan. Klockan börjar ju bli mycket.”

Orden himlade lite med ögonen. De tycker uppenbarligen jag är något av en pensionär. Men det struntar jag i. Vi kunde äntligen samarbeta och få till detta inlägg.

Tack gode gud.

Kommentera

