Ett av mina finaste bokmärken

Vi var unga när vi träffades första gången. Vi dansade i samma dansgrupp. Och gick på samma skola. Hon hade självförtroende och skinn på näsan. Raka motsatsen till mig. Men vi fann varandra och har funnits i varandras liv på ett eller annat sätt sen dess.

Det finns tillfällen då vi inte haft så mycket kontakt. Vid ett tillfälle hälsade vi knappt på varandra. Inte för att vi var osams. Utan för att vi helt enkelt inte skulle vara i varandras liv just då. Och idag kan jag inte tänka mig mitt lilla liv utan henne. Är helt säker på att vi kommer att mötas upp för att gå till nåt litet årsmöte på PRO i framtiden.

Vi har många minnen tillsammans. Och hon är en av dem som känner mig allra bäst. Hon är en av de mest ärliga människor jag känner. Finns ingen som kan slänga sanningen rakt i ansiktet som hon. Och jag gillar det. Rentav älskar det.

Hon är också en av de starkaste jag vet. Har båda fötterna på jorden och hon vet vad hon vill. Oavsett vad någon annan tycker. Och även när hon är som svagast så visar hon sig stark. Bara det är en styrka. Hon är helt enkelt fantastisk. På alla sätt och vis.

Och detta är min kärleksförklaring till dig, Linda. Jag vet att du vet vad du betyder för mig. Och jag hade inte tänkt berätta om våra minnen från Kos och Ayia Napa. What happens on the holiday with best friend. Stays on the holiday with best friend.

Svär på heders.

Kommentera

