Like a virgin

Jag är född i jungfruns tecken. Och de är ganska kända för att vilja ha ordning och reda, vara strukturerade och pålitliga. De är omsorgsfulla, artiga, intelligenta och blyga. Tänk er en kombo mellan Monica i Vänner och Mark Levengood. Typ.

Och till viss del kan det stämma. Jag gillar ordning och reda. När jag var yngre var jag på gränsen till pedantisk. Ett ostädat rum för mig var när det låg ett par jeans slängda på sängen. Och att pennskrinet inte låg på skrivbordet till höger om linjalen.

Varje gång jag städade så var det storstädning. Varenda pryl skulle dammas. Varenda hörn skulle putsas med tandborste. Och madrassen skulle dammsugas och vädras i minst en halvtimme. Okej. jag erkänner. Jag kanske överdriver lite nu.

Men jag har blivit mycket bättre på att kunna softa ner över ett ostädat hem. Hetsar inte upp mig över en obäddad säng. Eller att den rena tvätthögen har legat i IKEA-påsen tills nästa gång det är dags att tvätta. Antar att jag helt enkelt tänkte ”det här med att vara pedantisk är ganska jobbigt så det lägger jag av med”.

Sa jag att jungfrur är ganska kloka också?

Kommentera

