Grodan

Jag vaknade med ett ryck och kastade mig på telefonen för att titta vad klockan var. Det var en sån där morgon då man inte vet vilken dag det är. Eller i vilken säng man vaknat i. En sån där morgon då man behöver några minuter för att gå igenom dag, tid, plats och personuppgifter för att man ska vara med i matchen igen.

Jag klev upp. Allt gick i slow-motion. Jag drog fram yogamattan för att göra finalen av #enfemma. Vi kan väl bara säga såhär. Den där jädra Triceps push up to frogger är kanske inte med på listan ”vad jag allra helst vill göra när jag precis har klivit upp och knappt har vaknat.”

Men jag tänker att den övningen är en liten tröskel. En tröskel jag ska kliva över. Eller jag ska närmare bestämt göra en armhävning och sen hoppa över tröskeln som en groda. Så får det bli.

Och jag är glad att jag fått till mig övningar jag knappt visste fanns. Övningar jag inte kan uttala namnet på. Övningar som varit så tuffa så att man velat lägga benen på ryggen och springa till Nangijala. Övningar som med största sannolikhet kommer att göras igen.

Så ge mig gärna mer övningar att inspireras av. Mer övningar att svära över. Ge mig fler trösklar att kliva över. För jag vägrar hoppa över som en jädra groda igen. Det är då ett som är säkert.

Kommentera

