Krämer och smörjelser

”Men herregud vad du har krämer och smörjelser.” Jag vet. Det är nån olja som ska ge huden näring, rengöring, serum, ansiktskräm, nåt att ta bort mascaran med, ögonkräm och nån kräm att smörja vintertorra fläckar med. Folk har hunnit sova halva natten innan jag har hunnit tvättat och smörjt in mig. (Okej. Kanske överdrev en aningens.)

Jag är inte fåfäng. Men medveten om att min känsliga hy behöver pysslas om. Och jag kan kliva utanför dörren utan smink. Jag får inte panik och behöver andas i påse.

Om jag inte ska direkt till jobbet så är jag t.ex. alltid osminkad när jag lämnar min son på skolan. Brukar ha håret i nåt som knappt kan kallas tofs. Ser ut som jag precis har vaknat. (Vilket jag nästan precis har gjort.) Och givetvis möter jag oftast nån mamma som är som tagen ur en reklam för Lancôme. Förstås.

Och jag är en sån som tycker att det vackra sitter på insidan. Och sen sprider det sig till utsidan. Så är det faktiskt. Alla människor är vackra. På olika sätt. Inget att orda om.

Och om det nu skulle finnas nån liten tävling om vem som har tyngst necessär så skulle jag vinna den. Alla gånger. Skulle dock inte behöva vinna mer krämer och smörjelser. Kanske kan sponsra nästa reklamkampanj för Lancôme. Det vore nåt.

Kommentera

