En liten lista

När jag var yngre ville jag flytta till Sthlm. I mina drömmar så tänkte jag söka scenskola efter gymnasiet. Dela lägenhet med någon kompis. Och hänga på Söder och vara tillfreds med livet. Och sen skulle jag givetvis få en filmroll. Vinna Guldbagge. Och gifta mig med Björn Kjellman.

Men så blev det inte. Jag åkte till London istället. Helt själv. Utan kompis. Jobbade som barnflicka i två olika familjer. Och drack afternoon tea varje dag. Typ.

Det närmaste scenskola jag kom var när jag nattade barnen med att spela upp hela godnattsagan. Där jag var alla karaktärerna. Och själva berättaren. Det enda som fattades var en ridå.

Så det här med att bo i storstad har jag redan gjort. Kan bocka av det på min lista. Kan också bocka av att ”bo i en familj och ta hand om barnen när mamman är och tränar tennis”.

Inser att det är ganska mycket som jag kan bocka av. Inser också att jag har ganska mycket kvar på min lista. Den fylls på hela tiden. Och jag gillar det. Att ha något att se fram emot. Sätta upp ett mål. Eller försöka kliva över en tröskel. Att det lever om lite i det lilla livet.

Det som står närmast på min lista är att lära mig göra armhävningar på tårna och gå på konsert i Friends Arena. Därefter kommer jag sjunga på min systers bröllop och åka på sällskapsresa med hela min familj. Vill lära mig surfa och göra vaniljsås från grunden nån gång i mitt liv också. Som sagt. Listan är lång.

Det är några saker som står på min lista. Vad står på din?

2 thoughts on “En liten lista

  1. Min lista är också lång, och precis som du skriver så kommer det till nya saker hela tiden. Så ska det väl va. Vi vill ju uppleva och lära oss nya saker. Vad säger du? Ska vi ta och uppleva några ihop? 😀

Kommentera

