Tack och bock

Jag har tidigare skrivit att jag velat hitta en plats för mina ord. Att jag länge haft dem inom mig, men inte riktigt fått ut dem i skrift. Jag har också berättat att jag velat lära mig springa. Mina fötter har velat lyfta lite mer ifrån marken, men av olika anledningar så har jag helt enkelt inte vågat kliva över den där höga tröskeln.

Och nu har jag alltså börjat att skriva. Och börjat springa mig fram genom livet. Springer ibland mellan danssteg och piruetter. Och jag älskar det.

Men faktum är att jag har någon att tacka för detta. Någon som fick mig att lyfta blicken mot horisonten. Någon som helt enkelt hjälpte mig över tröskeln. Någon som praktiskt taget knuffade mig över. I all välmening förstås. Och jag är oerhört tacksam för det. Jag hade med stor sannolikhet varken kommit igång med skrivande eller löpning om det inte vore för denna fina människa. (Eller det hade iallafall tagit mycket längre tid än vad det gjorde nu.)

Så detta är ett litet tacktal till dig Jonas Larsson. Jag tror inte du förstår hur mycket du inspirerar mig. Inspirerar andra. Med små enkla medel har du förändrat mitt sätt att se på tillvaron. Förändrat mina tankar gällande träning. Du fick mina tankar att gå till handling. Och det ska du ha tack för. På riktigt.

Du har inte bara inspirerat mig utan också många i min närhet. Många som uppmärksammat din blogg. Uppmärksammat vilken fantastisk människa du är. Med din energi har du engagerat många där ute. Många som nu lyft blicken lite mer. Och jag vet att du ler nu. Ler så att du får träningsvärk i kinderna. Och det måste väl ändå vara den bästa träningsvärken?

Och för snart en vecka sedan drog Jonas Larsson igång en träningsutmaning. Han kallar den #enfemma. En övning varje morgon i 5 minuter. Och givetvis har jag hakat på den också. Vem har inte tid att göra ett litet höftlyft i 5 minuter?

One thought on “Tack och bock

  1. Ping: Ett | Allra helst vill man ju vinna en Guldbagge.

Kommentera

