Jag och min fleeceväst

Det hade snöat i flera dagar. Men just denna dag föll inga flingor. Jag hade återigen bestämt mig för att springa en runda innan jobbet. Och jag hade varken sovit mindre bra eller vaknat på fel sida. Förutsättningen för att denna runda skulle gå helt okej var med andra ord ett faktum.

Jag hade fått till mig att jag inte skulle öka mitt tempo. Utan försöka hålla jämna steg och springa lite längre istället. Jag skulle låta tankarna komma och gå. Försöka tänka på annat än att jag sprang med andra ord.

Jag satte på musik och la min telefon i fleecevästens ficka. Luften var skön. Snön var plogad. Och vägen var sandad. Jag började att gå i snabbt tempo tills mina fötter ville lyfta ifrån marken lite mer. De ville öka farten. Jag kände ganska snabbt att mina steg var lätta. Min blick var vid horisonten. Och mina tankar var på min systers bröllop.

Vad fasen ska jag ha på mig? Jag har tänkt en grön klänning. Osäker på längd. I mitt huvud är det den finaste gröna klänning man skådat. Lars Wallin kanske kan sy en liten klänning till mig. Undrar vad han har för nummer. Han kanske finns på Twitter förresten. Jag får undersöka det.

Och helt plötsligt var jag nästan hemma igen. Jag hade lyckats. Mina steg hade varit lätta. Mina fötter hade varit snabbare än vanligt. Och mina tankar hade varit hos Lars Wallin och på min systers bröllop.

Jag är helt övertygad om att det var fleecevästens förtjänst. Måste fasen varit det.

4 thoughts on “Jag och min fleeceväst

  1. Du får mig alltid att le, eller snarare småfnissa av dina texter. Sitter varje dag o tittar om du skrivit, bor nog en liten skribent i dig 🙂 Kramar

      • Alltså. Skriva på engelska ingick inte i den här bloggutmaningen. New York Times får fixa sig en annan skribent. Typ någon som läst Cambridge.

    • Gullig du är Jessika. Blir på riktigt glad av dina ord. Ska fundera på om det finns nån liten tidning som vill ha en ny krönikör 🙂 Kram

Kommentera

