Aldrig i hela mitt liv

Jag dricker inte kaffe. Har aldrig fastnat och blivit beroende av denna dryck. Jag vaknar alltså och behöver inte springa till kaffebryggaren med grus i ögonen för att sätta på kaffe. Jag vaknar och blir någorlunda människa ändå. Jag kan dricka kaffe. Jag rynkar inte på näsan och säger ”tvi vale” när jag känner doften. Tvärtom så tycker jag att kaffe luktar gott. Enda tillfället jag dricker kaffe är på kalas och det vankas tårta. Man kan säga att jag är lite av en pensionär.

Jag har aldrig varit i Globen. Har aldrig sett vare sig hockey, monstertrucks eller någon pojkbandskonsert. (Tydligen det man gör i Globen enligt mig.) Och nu när det kommit nån arena som tydligen är ännu större än Globen så lär jag väl aldrig komma dit. Jag kommer sikta på att se iallafall en konsert med valfritt pojkband i Friends Arena istället. Jag och 15.000 Hubba bubba-tuggande tjejer. Den. Lyckan.

Jag har aldrig gått igång på Brad Pitt. Eller någon annan given filmstjärna som tjejerna svimmar av bara dem ser. När mina vänner har ”åh, Brad Pitt” så har jag ”jomen den där Björn Kjellman, han är väl lite fin”. Björn Kjellman är den enda skådis jag skulle kunna ta en promenad runt Stockholm med. Och sen en kaffe på söder. Men bara om det vankas tårta. Annars får det vara.

Jag har inte sett alla Star Wars-filmer. Minns faktiskt inte vilka jag sett och inte sett. Jag kan inte namnen på alla gubbar. Men vet givetvis vem Darth Vader är. Och prinsessan Leia. Googlade ”Star Wars” och fick upp en bild på Jabba the hutt. Herregud. Tänk att möta upp den där i en mörk gränd. Tvi vale.

Source: behance.net via Mita on Pinterest

Kommentera

