Kåt, glad och tacksam

Jag låg och tänkte på dagens inlägg när jag vaknade imorse. Tänkte på vad jag skulle skriva om. Tankarna for till min familj, mina vänner och till minnen från förr. ”Jag ska kanske skriva om ett tillfälle som betytt mycket för mig och som påverkat mig på ett eller annat sätt” tänkte jag och vände mig mot fönstret för att kunna se den blå himlen.

Helt plötsligt fick jag en melankolisk känsla i kroppen. Fick tårar i ögonen. Och jag ska poängtera här att jag mår bra. Är lycklig. Dansar fram på livets väg. Men jag kom på vad jag ville skriva om idag. Vilka tankar jag ville få ner i skrift.

Jag har tidigare skrivit att jag velat hitta ett utrymme för mina ord. Jag har hittills skrivit om saker som betytt mycket för mig. På ett eller annat sätt. Jag har blottat mig en aningens. Utan att visa för mycket av mig. Men kanske att ni kommit Mita Margitha Helena Ejdetjärn lite närmare nu. (Vi ska prata om det här med mitt namn vid ett senare tillfälle.) Eller iallafall en bit på väg.

Och jag skulle redan vilja hålla ett litet tacktal till var och en av er som läst, kommenterat och gillat mina inlägg. Men jag sparar dem. Kommer att öva på dem framför badrumsspegeln tills det är dags. Men ni ska veta att det betyder mycket. Och känslig som jag är fick jag tårar i ögonen när jag tänkte på vilka fantastiska människor det finns där ute. Människor man vill krama hårt och aldrig släppa taget. Människor man ler bara av att prata med. Människor man inte kan leva utan.

Så nu ligger jag här. Solen bländar mig i ögonen. Himlen är blå. Och jag har tårar i ögonen. Lyssnar på fin låt. Låt som gör att man nästan vill gråta ögonen ur sig och dra täcket över huvudet. Så osmart. ”Jag är lite ledsen, men jag sätter på en fin låt som gör att jag blir ÄNNU ledsnare. Som gör att jag gråter ÄNNU mer. Som gör att jag börjar gräva fram alla de tillfällen där jag velat lägga benen på ryggen och springa till skogs” Lite som att springa Sthlm Marathon med stukad fot.

Ibland är jag inte smart. Men jag kan dansa. Också.

PS. Sätter ni vad titeln på mitt inlägg kommer ifrån så skickar jag ett väggord med orden ”Ta mig till havet, jag vill simma som en delfin”

3 thoughts on “Kåt, glad och tacksam

Kommentera

