Let’s dance

Jag började dansa när jag var sex år. Och har dansat varje dag sedan dess. Fullkomligen älskar att dansa. Jag vill gärna tro att jag hade platsat i finalen av So you think you can dance om jag hade fortsatt med mina danslektioner.

Men jag slutade med dem nån gång på gymnasiet. (Vill dock inte riktigt kännas vid att jag började dansa streetdance när jag var tjugotvå år. Jag var äldst. Och längst. Vi pratar inte om det helt enkelt.)

Och för att dansa krävs musik. Och musik är fantastiskt. Man påverkas på ett eller annat sätt. Jag kan vara på dåligt humör. Sätter på musik. Och genast känns det lite bättre. Och givetvis dansar jag. Även när jag är på dåligt humör och är ledsen. Det erkänner jag. Är det förresten bara jag som ibland känner att jag är med i en musikvideo när jag lyssnar på musik i hörlurar på väg till jobbet? Tacksam för svar.

Min mamma sa en gång, och hon säger så mycket klokt, att när du sjunger så gör vibrationerna inom dig att du öppnar upp ditt inre leende. (Visst är det vackert? Nästan så att ni hör en änglakör sjunga flerstämmigt i bakgrunden.)

Jag vill gärna tro att dansen gör detsamma. Iallafall för mig. När jag dansar så frigörs nåt litet ämne som gör att hela min kropp ler. Både på insidan och utsidan. Jag kan helt enkelt inte stå still när det spelas musik. Eller sitta still heller för den delen. (Sittdansa är så underskattat.)

Så dansa er igenom livet. Ni får välja musik själva. Har jag sagt att jag är snäll?

4 thoughts on “Let’s dance

  1. Hej jag känner att jag skapar en musikvideo när jag lyssnar på musik….bilderna kommer genom skallen…förövrigt gillar jag att läsa det du skriver, jättemycket. Ser fram emot många roliga lässtunder…kram från Carina i norrpan.

    • Skönt att höra att jag inte är ensam, Carina. Tack! Blir väldigt glad av att höra att du tycker om det jag skriver. På riktigt. Kram!

  2. Har aldrig varit i en musikvideo, men jag kan definitivt se dig i en!
    Din mamma är härlig 😀

Kommentera

