Garderobsrensning

Jag skriver ibland av mig. Om tankar, livet och saker som hänt/händer. Ibland låter jag någon läsa eller så låter jag orden vara sparade. För att kanske läsas vid senare tillfälle eller raderas. Huvudsaken orden har fått komma ut. Annars kanske de fastnar i bröstet.

Det är lite som att rensa i garderoben. ”Men den här kan jag ju ha när jag ska måla om hus”. Och sen håller man upp en urtvättad tröja som tappat passformen för alldeles för längesen. När man tänker den tanken så ska man ALLTID rensa bort tröjan. Man kommer troligtvis ta en helt annan tröja när man ska måla om hus. (Om man ens kommer att måla om nåt litet hus)

Så jag har länge tänkt att jag ska skaffa mig ett utrymme för mina ord, men liksom aldrig kommit till skott. Har mest suttit med bössan i hand. Så när fin människa säger ”hörru, haka på #blogg100” (Läs mer här) så gör jag det. För att utmana mig själv. Inget annat. Jag försöker alltså inte bli nästa Blondinbella. (Men det förstod ju ni. Ni är smarta)

Jag ska alltså posta ett inlägg varje dag i hundra dagar. Jag ska alltså komma på något att skriva om i hundra dagar. HUNDRA DAGAR. Hur fasen tänkte jag där?

Ska jag tvingas rota fram det mest pinsamma i mitt lilla liv eller ska jag skriva om de ggr jag har tittat upp mot himlen och gett Gud onda ögat och sagt ”nu får det vara nog med galenskaperna”. Och sen torkat tårarna och lunkat vidare genom livet. Jag vet inte.

Faktum är att jag har ingen plan. Det här är inte tajmat och klart in i minsta detalj. Jag har ingen aning om vart detta leder. Och för mig är det lite tjusningen med det hela. En skräckblandad förtjusning.

Så när 96 dagar har gått (har faktiskt klarat av fyra dagar redan) och denna utmaning är slut så ska jag fira. Sätta musik på högsta och dansa rumpan av mig. För det gör jag och min son när vi firar. Dansar. Nu vet ni det.

Kommentera

