Och vinnaren är..

Jag ville bli skådis när jag var liten. Bland annat. Drömmer fortfarande om att vinna en Guldbagge. Ska bara vara med i en film först. Jag bara går och väntar på att någon ska haffa mig på gatan och utbrista ”du är som klippt och skuren för en roll i Lasse Hallströms senaste film”.

Och sen blir jag nominerad till en Guldbagge. Vinner. Och jag får äntligen hålla det där tacktalet jag övat på framför badrumsspegeln i alla dessa år. I en klänning designad av Lars Wallin. ”Och sist, men absolut inte minst vill jag tacka min son. Jag älskar dig” Och i bakgrunden sjunger Meryl Streep The winner takes it all. Typ.

Men det kommer så klart aldrig att hända. Det är inte så sannolikt. Men faktum är att drömma får man. Hur mycket man vill. Glöm aldrig det.

Så jag kommer att fortsätta öva tacktal framför badrumsspegeln. Öva på min engelska inför intervjuer med utländska journalister. Och varje gång jag sitter på toaletten mer än två minuter blir jag intervjuad av David Hellenius.

(På riktigt. Tidigare var det Kristian Luuk, men faktum är att kan man inte hitta till Kungsträdgården utan kompass så är På spåret inget program att medverka i. Så enkelt är det.)

Jag kommer givetvis öva på att skrida fint i långklänning. Kommer däremot inte gå i högklackat. Sa jag att jag är 1.80 lång?
Guldbaggegalan är inget tillfälle där man vill känna sig som en flaggstång. Punkt.

3 thoughts on “Och vinnaren är..

    • Jag tänker ta det där som en komplimang Samuel. Och jag blev väldigt, väldigt glad av din kommentar. Sjukt glad.

  1. Ping: Ett | Allra helst vill man ju vinna en Guldbagge.

Kommentera

