De ä bar å åk

Okej. Blogga. Känns väldigt ljust och fräscht. På ett bra sätt. Har länge haft ett behov av att skriva av mig. Skriva ner mina tankar och inte bara låta dem snurra i huvudet likt Disco Jet i Parken Zoo.

(En vidrig karusell kan jag meddela. Man blev inträngd i ena hörnet och klämdes liksom fast av sällskapet man åkte med. Samtidigt som karusellen åkte runt, runt i hög fart och det spelades nån disco-dänga i alldeles för hög volym. Och sen mådde man illa. Och när illamåendet lagt sig så åkte man igen. Osäker på varför faktiskt)

Men nog om det. För att bryta isen så får ni lite info om mig. (Och sen kör jag helt enkelt så får vi se vart det leder)

Jag dansar dagligen. Ledsen som glad. Och jag gråter till filmer som berör. Grät till Toy story 3. På bio. (Kommentera inte ens)

Säger ”fasiken” eller ”fasen” när jag svär. (Har vid något tillfälle använt ordet ”fräsigt”. Vill helst inte kännas vid det)

Text sätter sig i huvudet. Bra som mindre bra låt. Kan därför sjunga ”Eloise” om jag skulle bli väckt mitt i natten. (Har dock aldrig hänt)

Ville bli skådis eller lärare som liten. (Drömmer fortfarande om att vinna en Guldbagge. Har dock 5 hp i Scenisk framställning. Det ni)

Och vad jag ska ha 5 hp i Scenisk framställning till kan vi diskutera i smågrupper vid ett senare tillfälle.

Tänk vad kul vi ska ha.

2 thoughts on “De ä bar å åk

Kommentera

